Despois de ter comprobado a cantidade de lixo que se estaba xerando nas merendas, decidimos poñer en marcha un reto relacionado con isto: Merendas saudables. Compartímolo coas familias e explicámosllo ao alumnado, puntualizando que era un reto para toda a clase, non era individual.
Durante uns días estiveron preguntando sobre os alimentos que máis puntuaban, que pans debían traer se querían conseguir o máximo de puntuación, con que tipo de vexetal podían acompañar os seus bocadillos...
As familias foron informadas a través dunha carta que se compartiu polo espazo Abalar, ademais de colgar a información nas redes sociais do centro.
Elaboráronse dous tipos de táboas, un para o alumnado de infantil e outro para primaria, coa finalidade de que puideran ir levando o reconto dos seus puntos.
Ao finalizar o reto, os cursos gañadores foron 4o de Primaria e 5o de Educación Infantil. Con eles levouse a cabo unha merenda saudable. O resultado foi todo un éxito.
Despois da boa acollida do reto anterior decidimos poñer en marcha outro reto, o de Plásticos cero nas merendas. Quixemos dar un paso máis, son só que fose saudable, senón que non tivese envases de ningún tipo.
O xeito de proceder foi o mesmo, explicamos ao alumnado o reto, informamos ás familias e fixémoslles suxestións para as merendas con lácteos, xa que estas están marcadas nalgún dos días en Educación Infantil.
A maneira de puntuación esta vez era distinta, as clases gañadoras serían as que menos puntuación obtivesen.
Nesta ocasión centrámonos nos plásticos dun só uso, material que está xerando unha boa morea de dificultades ao resto de seres que habitan a Terra e que non teñen voz para expresarse.
Nesa semana propuxemos non consumir alimentos envasados desde xeito. Pero isto non quería dicir deixar os plásticos na casa, non. Tratouse de buscar alternativas a estes “alimentos”, que lle désemos unha volta á nosa cesta da compra. Coa mesma igual nos damos conta de que si podemos prescindir dalgún deles e podemos botar man doutros máis beneficiosos para a nosa saúde e a da Nai Terra.
Esta vez gañaron 2o de primaria e 6o de Educación Infantil. O premio volveu ser un obradoiro de merendas saudables onde cada nena e neno compuxo e saboreou a merenda como máis lle apeteceu.
Podedes botarlle un ollo aos obradoiros de merendas que organizamos. Rico, rico!
Como en anos anteriores, o 24 de outubro, Día das Bibliotecas Escolares, damos a coñecer o proxecto dese curso ao resto da Comunidade Educativa. Esta vez, o comité de Voz Natura convidounos a levar accións que fosen destinadas a coidar a nosa biodiverdidade, a protexer a nosa flora e fauna. Dende o centro centramos este proxecto no microsistema que supón o noso patio. Se aprendemos a coidar o que temos máis próximo, o que sentimos como propio, extrapolaremos este coidado ao resto, á comunidade na que estamos inmersos. O feito de ter un patio no que poder xogar, correr, bailar, sachar, plantar, relaxarse, debuxar, falar, ler, ..., un patio onde poder medrar rodeados de grandes árbores e con espazos verdes con pequenos animaliños agochados nas herbas; un lugar que conta con espazos que ...
O final de curso é emocionante para todas as persoas do centro. É un tempo de cambios, proxectos que se van cerrando e outros que xorden a última hora, distintas maneiras de aproveitar o patio polo tempo que nos acompaña, visitas ao centro inesperadas e outras xa programadas, excursións fixadas e saídas non previstas... unha tolería da que nos deixamos contaxiar cada ano. O invernadoiro do centro tamén se contaxia deste ritmo frenético de final de curso. Hai que ir recollendo as verduras e hortalizas que xa teñen rematado o seu ciclo e repoñelas por outras que amosen o seu esplendor en setembro, cando esteamos todos e todas de volta. Volven ter presenza os vexetais que plantamos cada tempada, como os pementos ou os allos porros, colándose outros de maneira fortuíta, como as remolachas ou as fabas de Lourenzá. Todos eles darannos, no mellor dos casos, a súa benvida no novo curso. E durante o verán tocaralles medrar, asociándose con outras plantas que lle sexan beneficiosas, collend...
Hoxe estamos ben contentos no centro, temos unha celebración dobre. Por un ladotemos que é 5 de xuño, Día Mundial do Medio Ambiente. Este día é importante para todas as persoas do centro, especialmente para aquelas que formamos parte do proxecto Voz Natura. Dende o centro non deixamos de botar unha ollada á nosa contorna, ao ecosistema no que estamos inmersos e do que nos sentimos, en certo modo, responsables. A implicación da Comunidade Educativa en relación ao coidado de Medio Ambiente está comezando a agromar día a día. Neste momento podemos ver como comezan a aparecer pequenos gomos de conciencia colectiva. Vemos como moito do noso alumnado está deixando de lado o plástico das merendas, observamos como son moitas as persoas que comentan que van dar un paseo cunha bolsa para recoller o lixo que atopan ou empregan bolsas de tea no súper, observamos como se está espertando unha sensibilidade especial cara á vida que nos rodea. Esta situación fainos enormemente felices, dándonos á...
Comentarios
Publicar un comentario